Ömer Adil,
(1868 İstanbul - 1928 İstanbul), ressam Sanayi-i Nefise’yi bitirdi.
Bir İtalya seyahati yaptığı bilinen Ömer Adil, İtalya’dan önemli bir birikimle döner. İtalyan sanatı, özellikle kaprisleri (capricious) onun manzaralarında daima etkisini göstermiştir ve “Göreve Koş” da bu etkinin figürlü kompozisyonlardaki uzantılarından biridir adeta. Kompozisyona bakıldığında akla ilk olarak Barok Çağın ünlü ustası Caravaggio’nun Emmaus Hacıları/Emmaus’ta Yemek adlı tablosu gelir. Caravaggio’da İsa’nın oturduğu yerde burada yaşlı adam oturur. Masanın ve diğer iki figürün yerleştirilişi de aynıdır. Caravaggio, konusunu İncil’den almıştır bilindiği gibi. Kurgu açısından bir hayli benzer olan bu iki kompozisyon sembolizme yer verişleriyle de benziyor olsa gerek. Ancak Ömer Adil’in görevden kastını bilmiyoruz tam olarak. Aşırı yoruma gitmeksizin kompozisyonda genç ve yaşlı ikilemini de dikkate alarak bir yoruma gidecek olursak şayet, yaşlı adamı Osmanlı Devleti’nin temsilcisi genç kuşağı da Cumhuriyet’in temsilcisi olarak görüp “görev”den kastın ulus düşüncesini yaşatmak olduğunu öne sürebiliriz belki de…
alıntıdır..