Anasayfa
Son Mesajlar
Resim Yükle
Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
1 Saat
1 Gün
1 Hafta
1 Ay
Her zaman
Kullanıcı adınızı, şifrenizi ve aktif kalma süresini giriniz
Haberler:
2007'den bu yana, Görsel Sanatlar Platformu.
Ana Sayfa
Yardım
Contact
Giriş Yap
Kayıt Ol
Görsel Sanatlar Platformu - GorselSanatlar.org
»
GÖRSEL SANATLAR DİSİPLİNLERİ
»
Sanat Tarihi
»
Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi
« önceki
sonraki »
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Aşağı git
Gönderen
Konu: Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi (Okunma sayısı 4770 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
B૯ηбüL
Yönetim K.Ü
Uzman
İleti: 4.432
Karizma Puanı: 1631
Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi
«
:
20 Ocak 2008, 09:03:08 »
EMPRESYONİST SANAT EĞİLİMİ VE GELİŞMESİ
II. Meşrutiyet döneminin (1908-1919) özgür düşünce ortamı, Halkçılık hareketinden beslenen Ulusçuluk akımının ortaya çıkmasını sağlamış, edebiyattan mimariye uzanan ulusal sanat ekollerinin oluşmasında etkisini göstermiştir. 1910 yılında, Akademi mezunu sanatçılardan, İbrahim Çallı (1882-1960), Hikmet Onat (1882-1977) ve Ruhi Arel (1880-1931) Avrupa sınavını kazanarak; Avni Lifij (1889-1927), Şehzade Abdülmecit, Feyhaman Duran (1886-1970) ise Abbas Halim Paşa tarafından Paris Güzel Sanatlar Akademisine resim uzmanlık eğitimi için gönderilmişlerdir. Namık İsmail (1890-1935) ve Nazmi Ziya Güran (1881-1937) da aynı yıllarda kendi olanakları ile Paris’te öğrenimlerini sürdürmüşlerdir.
1914’te I. Dünya Savaşı nedeni ile Türkiye’ye dönen bu sanatçılardan Çallı, Onat ve Duran, Sanayi-i Nefise Mekteb-i Âlisine ilk Türk atölye hocaları olarak atanmışlardır. 1914 Grubu sanatçılarının dönüşlerinde, natüralizmin kendini yineleyen; oryantalizmin gelenekselleşen anlatım tarzı ile karşılaşmaları; onlarda Türk resmini yenileştirmek isteği yaratmış, geniş halk topluluğuna resim sanatını tanıtmak ve sevdirebilmek için, sanatsal ifadeyi direkt olarak duyularda arayan empresyonist görüşü, akademik ölçülerde bir yöntem olarak uygulamaya başlamışlardır.
Bu dönemde sanatsal kurumsallaşmanın bir örneği olarak “Osmanlı Ressamlar Cemiyeti” (1908)ni görmekteyiz. Ruhi Arel’in çabası ile kurulan bu dernek, 1921’de “Türk Ressamlar Cemiyeti”, 1926’da ”Türk Sanayi Birliği”, 1929’da da “Güzel Sanatlar Birliği” adını almış, ilk sergisini 1916’da İstanbul’da, 1923’te ise Ankara’da açmıştır.
1914 Grubu’nun sembolü olan Çallı, renk duyarlılığı ve coşkusu, fırça kullanımıyla diğerlerinden ayrılıyordu. Başta Atatürk olmak üzere, dönemin tanınmış kişilerine ait portreleri ve natürmortlarında güçlü bir duyuş ile ustalığını ortaya koymuştur. Nazmi Ziya Güran, ışık tayflarının yarattığı parlak renkleri cesaretle kullandığı yapıtlarında, bu akımın düşünsel temelini kavradığını göstermiştir. ”Atatürk Portresi” başarılı yapıtlarından biridir. İstanbul portrecisi olarak tanınan Hikmet Onat, açık havanın berraklığını, güneşin sudaki akislerini, renk nüanslarındaki zenginlikle dile getirmiştir. Atatürk portresi ile ünlü Feyhaman Duran ise, doğal gerçekçi yaklaşımına karşın, şeffaf renk armonileri ile portre resmini fotoğrafik görüntüsünden kurtarmıştır. Avni Lifij, romantik ve sembolist eğilimli biçeminde, sert ışık ve gölge kontrastlarına, desene ve renk zenginliğine yer vermesiyle dikkati çeker. Toplumsal gerçekçi anlatım biçimiyle Ruhi Arel, yapıtlarında geleneksel ve toplumsal yaşam konularını ele almıştır. Akademinin ilk mezunlarından olan Şevket Dağ (1876-1944), cami ve han içi konularındaki yapıtlarıyla tanınıyor. Namık İsmail, empresyonist ve dışavurumcu anlayışlar etkisinde kalmakla birlikte,
realist ve empresyonist yaklaşımların izlerini taşıyan özgün biçemini güçlü açık hava resimleriyle ortaya koymuştur.
Empresyonist eğilime katılan diğer sanatçılardan asker ressam olarak Mehmet Ali Laga, Sami Yetik, Ali Sami Boyar, Ali Rıza Beyazıt, Saim Kanra, Enver Demokan, Nüzhet İslimyeli, Naim Uludoğan, Adil Doğançay yanında Hasan Vecihi Bereketoğlu, Hayri Çizel, Cevat Erkul, Naci Kalmıkoğlu, Selahattin Teoman, Seyfi Toray, Celal Uzel, Saim Özeren, Nazlı Ecevit, Afife Ecevit ve 1960 sonrasında İbrahim Safi, Necdet Kalay, Hamza İnanç, Işıl Özışık gibi sanatçılar görülebilir.
«
Son Düzenleme: 20 Ocak 2008, 09:04:22 Gönderen: ..þ૯ηбüL..
»
Kayıtlı
//www.youtube.com/watch?v=7Hsse6lK9l4
fidanxy
Aktif Üye
İleti: 136
Karizma Puanı: 11
Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi
«
Yanıtla #1 :
20 Ocak 2008, 09:33:54 »
bengül hocam günaydın sabah sabah bizler için foruma eklediğiniz dökümanlar için teşekkür ediyorum+1 elinize sağlık
Kayıtlı
B૯ηбüL
Yönetim K.Ü
Uzman
İleti: 4.432
Karizma Puanı: 1631
Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi
«
Yanıtla #2 :
20 Ocak 2008, 09:35:31 »
Ben çok teşekkür ederim değerli hocam,inceliğiniz ve ilginiz için..
Kayıtlı
//www.youtube.com/watch?v=7Hsse6lK9l4
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Yukarı git
« önceki
sonraki »
Görsel Sanatlar Platformu - GorselSanatlar.org
»
GÖRSEL SANATLAR DİSİPLİNLERİ
»
Sanat Tarihi
»
Empresyonist Sanat Eğilimi ve Gelişmesi