Genc yasta Fra Filippo Lippi'nin yanina girerek resim, desen ve geometri ogrendi. Ilk yapitlarindan olan Guc, Judith ve Holofernes'de (1472, &Mac220;cu de Floransa, Uffizi Galerisinde) Lippi'nin ve Lippi'den sonra yanlarinda calistigi Antonio Pollaiolo ve Verrocchio'nun etkileri gorulur.
1470 yilinda daha ilk tablolariyla buyuk un kazandi. ozellikle Kahinlerin Tapinmasi (Uffizi) ve Madonna (Louvre Muzesi) bunlar arasinda sayilabilir.
1481'de Papa Sixtus IV tarafindan Roma'ya davet edildi ve Roselli, Ghirlandaio ve Perugino ile birlikte Sistina Capellasinin suslemesinde calisti. Burada Musa'nin yasamini canlandiran 3 fresk ile Isa'nin Igvasi'ni yapti. Bu eserlerinde zengin ayrintilar gorulur.
1480-1490 yillarinda, olgunluk doneminde Floransa'da Lorenzo de Medici'nin korumasinda sanat calismalarini surdurdu. Bu donemde La Primavera-Ilkbahar (1478), Venus'un Dogusu (1484, Uffizi), Mars ve Venus, Minerva ve Kentauros (1485, Uffizi, Floransa) gibi konusunu mitolojiden alan basyapitlar gerceklestirdi. Bu arada, kiliseler, dinsel dernekler icin tablo siparisleri aldi. Meryem'in Tac Giymesi (1488, Uffizi) bunlardan biridir.
Daha sonra zarif ve ozgun kompozisyonlar iceren bir dizi Madonna resmi gerceklestirdi. Bunlar arasinda &Mac222;amdanli Madonna (Berlin), Magnificat Madonna'si (1485, Uffizi) ve Narli Madonna (1487, Uffizi) sayilabilir.
1491 yilinda tanistigi Savonarola'dan ve vaazlarindan buyuk olcude etkilendi. Son yapitlarinda bu vaazlarin yarattigi celiskilerin etkileri gorulur. Pieta (1498, Munih Pinakothek'i), Carmih'a Gerilis (Cambridge, ABD), Isa'nin Dogumu (1500, Londra) bu eserler arasinda sayilabilir. Ayrica yogun anlatim gucu ve guclu desenlerle Ilahi Komedya'yi resimlemistir.
Botticelli, Ronesans resim sanatinin gelismesinde buyuk rol oynamistir. Kendisini deliligin sinirina surukleyen kaygisi, sanatina yon verdi. Ucucu ve coskulu figurler cizmistir. Ayrica hastalik derecesine varan zerafet duygusu eserlerine kendine ozgu siirimsi bir hava verir. Yapitlarinda hareket ve durusun inceligi, ince uzun bedenli, uzun boyunlu ve yuzunde ciddi bir ifade tasiyan kadinin zarifligi zengin bir doku olusturur. Dinsel konulu tablolar yapmis olsa da Botticelli, dinsel bir ressam degil guzellige tutkun bir ressam olmustur.