Gönderen Konu: İYİ BİR KOLEKSiYONERİN DİKKAT ETMESi GEREKENLER  (Okunma sayısı 3138 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı HAKAN YÜCEL

  • Sivrisinek
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 1.814
  • Karizma Puanı: 529
  • RESİM YARIŞMALARINA KATILMIYORUZ !
İYİ BİR KOLEKSiYONERİN DİKKAT ETMESi GEREKENLER
« : 28 Kasım 2007, 18:02:34 »

İYİ BİR KOLEKSiYONERİN DİKKAT ETMESi GEREKENLER

1.   Sanat eseri alımı yaşam boyu sürer; bu bir geçici heves konusu olmamalı. Koleksiyoneu sanat eseri almayı durdurmaz. Halen bir koleksiyonu var denir-ancak artık bir koleksiyoncu değildir. RAiSON D'ETRE' ini  kaybeder sanat dünyasıyla ilişkisini yitirir.
2.   Hiç kimse bütün parasını sanat eserlerine yatırmaz.
3.   Gördüğünü beğenip alma yerine, araştırma-bilgi toplama-danışman kullanma alışkanlığına geçilmelidir. Sonraki pişmanlıklar yarar getirmez.
4.   Koleksiyonun bir felsefesi, bir çıkış noktası olmalı. Herkesin yaptığını taklit etmek - bir farklılık yaratmazKoleksiyonun nerede sonuçlanacağı başta belirlenmeli. Hiç bir koleksiyon amaçsız ve sınırsız olmaz. Zevk için hiç olmaz.
5.   Koleksiyon oluşturulması kadar saklanması, korunması, arşivi, çerçevelenmesi, sigortası önemli konular.
6.   Koleksiyonun stili olmalı. Bu stil sanatçı ve yapıt seçiminde kendini göstermeli, tutarlı olmalı.
7.   Koleksiyon günün birinde mutlaka sergilenmeli.
8.   Koleksiyonun nihai yeri müzelerdir. Bu unutulmamalı. Satış-kar kazanma spekülasyona girer bunu düşünenler borsaya yatırım yapmalı.
9.   Koleksiyon duygu değil mantık işidir. Ancak duygusuz koleksiyon olmaz.
10.   En büyük tehlike moda sanatçılar, basının şişirdiği sanatçılardır. Snobizm tehlikesi. Bundan dolayı iyi
11.   bir koleksiyoncu okumalı, çok okumalıdır. Çok müze-sergi-fuar gezmeli. Dünya görüşü olmalıdır.
12.   Dünyada başarılı olmuş koleksiyoncular incelenmeli, olanaklıysa ilişkiye girilmeli, bilgi alış-verişinde bulunuımalı.
13.   Koleksiyoncunun eser satın alış yeri müzayedeler-galeriler-fuarlardır. En doğrusu sanatçıların (yaşayan) kişisel sergilerindendir. Koleksiyoncu hiç bir zaman sanatçılarla doğrudan ilişkiye girmemeli-bu duygusal bağlılık yaratır, yanlış yönlendirmeler getirir, çatışma doğurur.
14.   Sanat eleştirmenlerine dikkat etmeli. Çünkü bunların bir kısmı sanatçı dostlukları, sanatçılardan galerilerden kazanç sağlayanları vardır, bazıları da danışmanlık yapmaktadır.
15.   Koleksiyoncu koleksiyonunu sürekli olarak yenilemelidir. Her yıl belli sayıda eseri koleksiyonundan çıkartmalıdır.
16.   Alımlar hiç bir zaman 'obsessive' olmamalı, sabırlı ve tutarlı olmalıdır. Toplu alış işi galerilerindir. Koleksiyoncular kaçınmalı.
17.   Sanatçılar da imparatorluklar gibidir; yükseliş ve düşüşleri, zafer ve yenilgileri vardır. imza her zaman yeterli değildir.
18.   Koleksiyonun değeri parasal değeri ile ölçülmez.
19.   Sanat eseri borsası hiç bir zaman nesnel değildir.
20.   Her zaman iyi toplanmış bir koleksiyonun bütünü parçaların toplam değerinden fazladır. Koleksiyonun bir araya getirme gayreti kol eksiyona ekstra değer katar.
21.   Her koleksiyonun mutlaka başyapıtları olmalıdır.
22.   Bu sayı koleksiyonun beşte biriyse bu muhteşem bir koleksiyondur.
23.   Her koleksiyoncu ikinci bir türü de düşünmeIidir. Değişik bir obje mutlaka seçilmelidir.
24.   Koleksiyoncu koleksiyonu ile ilgili olarak mutlaka bağımsız görüşler almalı.
25.   Koleksiyoncu eserlerinin otantikliğini mutlaka belgelemelidir. Ekspertiz önemli.
26.   Restorasyon herkese yaptırılmaz. Uzmanı yoksa ya da güvenilmiyorsa eser olduğu gibi bırakılmall.
27.   Koleksiyonculuk babadan çocuğa geçerse büyür, olgunlaşır, değerlenir. Çocuklara sanat zevki aşılanıak şan.
28.   Koleksiyoncu diyebilmek için niteliğin yanısıra sayısal büyüklüğün de önemi vardır. Eserler büyük bir salonu ve bir kitabı rahatlıkla doldurabilmeli.
29.   Koleksiyoncu'yu alıcıdan (biriktirici, toplayıcı'dan) ayırmak: daha fazla seçici olmak gerekir.
30.   Koleksiyonu oluşturan parçaların birbirleriyle ilişkisi olmalı.
31.   Bargain-hunting parça arayanlar koleksiyoncu değil hastadırlar. Bazı 'koleksiyoncu'lar sadece ucuz resim bulurlarsa alırlar. Bunların amacı başkalarını geçmek, 'önemli' eserler almak, 'önemli' koleksiyoncu olmak.
32.   'No-two-alike': her parça diğerinden farklı olmalıdır.
33.   'Az bulunabilir' olmalı.
34.   Koleksiyoncu sayısı her zaman azdır. Prestijli.
35.   Toplum değer verir, ilgi gösterir, tanımak ister. Ayrıcalık yaratır.

Raison D'etre Hollywood ünlülerinin tercihi  marka
SİGARAYI KESİN BIRAKMAK İÇİN LÜTFEN İZLEYİN
http://video.google.com/videoplay?docid=-7032825356513183711#

Çevrimdışı saplıkedi

  • Üye
  • *
  • İleti: 25
  • Karizma Puanı: 0
Ynt: İYİ BİR KOLEKSiYONERİN DİKKAT ETMESi GEREKENLER
« Yanıtla #1 : 09 Eylül 2008, 02:02:01 »
 560a

Çevrimdışı HAKAN YÜCEL

  • Sivrisinek
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 1.814
  • Karizma Puanı: 529
  • RESİM YARIŞMALARINA KATILMIYORUZ !
Ynt: İYİ BİR KOLEKSiYONERİN DİKKAT ETMESi GEREKENLER
« Yanıtla #2 : 09 Eylül 2008, 02:05:14 »
Birisi burayı keşfetti  219s
SİGARAYI KESİN BIRAKMAK İÇİN LÜTFEN İZLEYİN
http://video.google.com/videoplay?docid=-7032825356513183711#