Gönderen Konu: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.  (Okunma sayısı 22964 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« : 05 Ekim 2007, 12:43:52 »



ÖZGEÇMİŞ

Serap kökten, 31 Mayıs 1972’ de İstanbul da doğdu.


2004 yılında Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesini bitirdi.

2002-2005 yılları arasında Sabancı Kültür Merkezi Güzel Sanatlar Galerisinde Hüseyin Yılmaz' dan Atölye eğitimi aldı.

2005 yılında Kadans Art Center da Adem Yeşilyurt tan dersler alan sanatçı, 2005 yılında M.E.B' e bağlı Plastik Sanatlar kursunu başarıyla tamamladı.

2006 yılında S.H.Ç.E.K - Seyhan Belediyesi Huzurevinde 8 ay çalışarak hem yaşlılarda fiziksel, sosyal ve psikolojik yönleri inceleme hem de Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumunda zor bir yaşama terk edilmiş çocukları gözlemleme fırsatı buldu.
Cehaletin ağır yükünü omuzlarında taşıyan çocukların, bilinçsiz ve ivedi bir şekilde dünyaya getirilmeden önce bir kez daha düşünülmesi gerektiği konusu zaman zaman çalışmalarına yansıdı.
Toplumsal yaşamın kaygı verici gelişmeleri, bazen kaçış, bazen tedirginlik, arayış ve zaaflara yenilmeyi, sonunda da  içe dönüşü beraberinde getirir. Sanatçı bütün bu olumsuzluklarla cesurca yüzleşmektedir.

Resimlerinde genellikle yağlıboya, karışık teknik ve noktalama ile çalışmayı tercih etmiştir.
--------------------------

ATÖLYE : Ütopya Platform
Kızıltoprak Bağdat cad. Rüştiye sok. Dilek Apt. 2/3 İSTANBUL


 
 
   
Hayal gücünü, sanat kurallarının dışında kullanabilme işi resimlerimin başlangıç noktasıdır. 

İnsanın dış dünyaya oynadığı “tiyatro” nun aksine, içinde yaşattığı kişisel gerçekliği, imgelerle buluşturup bunu fütursuzca resmetmek,  tinsel derinliklerde gizleneni, bilinçaltına itileni vurgulamak ve görünmeyeni kurcalamak, bireyin zarar göreceği her türlü toplumsal baskı sorunsalı ve bu geniş yelpazenin içerisinde barınan bilinçsiz bir şekilde dünyaya getirilen ve sonucunda terk edilmiş bebekler, yasaklar, tabular, kısıtlamalar, günahlar, bastırılmış duygular...Yaşanan özlemler, zaaflar, acılar ve aşk .. Bunun akabinde meydana gelen anlık çöküşler ve ruhsal kabarmalar “İçimizdeki Med – Cezir” olarak ifade ettiğim insanın bütün bu “Gel – Git”  halleri tuval yüzeyine entegre eder.

Bütün bu edimsel haller işlerimde kendini düşsel şekliyle gösterecektir.

Araştırmalarım zaman içerisinde Mitoloji, İnsan Felsefesi, yaratıcılığı kamçıladığına inandığım Sigmund Freud’ un  Psikanalizi, özellikle psikanaliz-sanatsal yaratı ilişkisi üzerine yoğunlaştı. Ayrıca kuraldışı tavırları, aforizmaları, yaratmış olduğu insan tipleri ve doktrinleri ile Friedrich Nietzsche’ nin resimlerim üzerindeki etkisi yadsınamaz.

Resimlerimde kullandığım figürler farklı bir biçimde yeniden form kazanır. Çalışmalarıma yansıyan her bir nesne , gözle görünen her bir kişisel gerçeklik, hayal süzgecime takıldığı andan itibaren metaforik bir yolculuğa çıkar, farklı bir imaja bürünür ve özgün bir hal alır.

Tuval üzerinde ön plana çıkan dikenli teller, noktalar, vurgulu hatlar ve sarmallar, duyguları ifade etmemde yardımcı elemanlardır. Bu elemanlar yüzeyde puzzle parçaları gibi birleştikçe kompozisyonu oluştururlar. Dikenli teller: esareti, sarmallar: bağlılığı sembolize eder.

Sınır çizgisinin olmadığı uçsuz bucaksız düşünceler ‘noktalar’ olarak çalışmalarıma yansır. Noktaları kuşatan halkalar düşünceler bütünü oluşturur.

İzleyici, resimlerimin karşısında kendini, gerçeklerden, estetik geleneklerden ve kurallardan arındırmalı. Bu hayal oyununa bu şekilde dahil olmalı.

Serap KÖKTEN

****************************************************************************************************************************

Serap Kökten’ in, genelde sanatın duyarlığına, özelde resim sanatına ilgisi çocukluk yıllarından başlayarak süregeldi.

Resmin büyülü dünyasındaki yolculuğu sırasında; yaratma itkisinin en önemli cevheri olan naif olma özelliğini özenle korudu. Sanatçı, değişik malzeme ve teknik olanaklardan yararlanarak resimde devingen bir biçim-biçem-içerik sunumu yarattı.

Doğadaki varolma halinin sıradanlığına düşmeden, özellikle bireyin içsel dünyasıyla çevresi arasında yaşanan problemleri cesur ve figüratif imgelerle dışavuran sanatçı için resim;”geleceğe yönelik manevi yatırım ve ruha yapılmış etkili bir masaj’ dır”.

Serap Kökten, yer yer Peter Bruegel yapıtlarında karşılaştığımız usta işi ve bilgelik dolu ruh hali çözümlemelerine yer vermiş, bazen de tıpkı Chagal resimlerinde karşılaştığımız, Dostoyevsky romanlarından aşina olduğumuz bireyin içsel dünyasındaki hüzünlü, ironik vurgulara yer vermiştir. Hemen tüm majör sanatçılarda karşımıza çıkan ikona objeler, deforme edilmiş insan ve nesne ifadelerine deyim yerindeyse görsel sıfatlar ekleyerek vurgu yapmıştır. Sanatçı ; ‘Resimlerimdeki dışavurumum, dış dünyamızda sergilediğimiz "tiyatro" nun aksine, iç dünyamızdaki dalgalanmalar, fırtınalar, dinginlik, özlemler, tabular, baskılar, hisler ve bunların iç alemdeki ürküten şeffaflığı, kısacası sizi huzursuz eden, anlatmak için sabırsız kılan, sonunda tuval gerçekliğinde şeklini bulan alemlerin iç gıcıklayan hikayeleridir....diyerek, resimlerinin algı evrenimizdeki karşılığına ışık tutmaktadır.

Serap Kökten, başta yağlı boya olmak üzere karışık teknik ve kolaj tekniğini benimsemiştir. Resimlerinde yer yer yüzeyi örten boya katmanlarını ritimsel ve sarmal çizgiler takip etmektedir. Resimde kullanılması belirli düzeyde cüret ve cesaret gerektiren soğuk renkleri duru bir müzik melodisini çağrıştıran çizgiler takip eder. Figürler içerikteki anlama bağlı olarak deforme edilir. Vurgular tuvalin yüzeyinde sıkışmış izlenimi yaratır. Bu da biçimde yakalanan ifadenin içerikteki imgeye, anlama transferine referans eder.

Sanatçı, sürrealist ressamlarda karşılaştığımız bilinç-bilinç dışı zıtlığını özellikle konu edinmiş gibi gözükmektedir. Bu bağlamda Dali nin özel bir yeri vardır. Bunun yanı sıra resimde devrim yaratan ve öncelikle yüzey algımızı alaşağı eden ünlü üstat Picasso’ya da özel bir ilgi duymaktadır. Özellikle teknik bir incelik sayabileceğimiz çizgisel uyum-ritim-birim uygulamaları konusunda Abidin Dino ya referans etmektedir.

Serap Kökten, ‘yeteneğin doğuştan, yaratıcılığın ise çalışarak kazanıldığını’ özellikle vurgular ve Matisse’ in ”Bir işçi gibi çalışmalısınız. Önemli bir yapıt yaratmayı başaran her sanatçı böyle çalışmıştır. Ben yaşamım boyunca her gün sabahtan akşama değin çalıştım”. sözünü anımsatır bizlere.

Adem YEŞİLYURT
Sanat Eğitmeni
 




Sabır, Dinamizm ve Titreşim, 90x90
Tuval Üzerine Karışık
Teknik
___________________________________________________________________________________________



Korunma İçgüdüsü, 70x50
Tuval Üzerine Karışık Teknik
_________________________________________________________________________________________



isimsiz, 70x50
Bristol kağıt Üzerine Karışık Teknik-kolaj
______________________________________________________________________________________



Anne Eli, 65x50
Kağıt Üzerine Karışık Teknik
___________________________________________________________________________________



 90x90
baskı Suntalam Üzerine Karışık Teknik
___________________________________________________________________________________________



Duygu Fragmanları, 80x60
Suntalam Üzerine Karışık Teknik
___________________________________________________________________________________



Palyaço, 70x50
Kağıt Üzerine Karışık teknik

____________________________________________________________________________________



Kemanımdaki Kadın, 110x100
Tuval Üzerine Karışık Teknik

burdan alıntıdır
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2008, 23:28:23 Gönderen: ...:::£sra:::... »
çok çalışmak zamanı

smarst-x

  • Ziyaretçi
Ynt: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #1 : 05 Ekim 2007, 13:15:37 »
karışık teknik seviyorum  teşekkürler paylaşım için, çalışmalar güzel olmuş +1

Çevrimdışı lüƃǝşʎɐ

  • Ayşe+:)
  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 3.608
  • Karizma Puanı: 1293
Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #2 : 20 Ekim 2007, 23:33:42 »
paylaşımınız için teşekkürler.çok işimize yarayacak.
« Son Düzenleme: 20 Ekim 2007, 23:34:12 Gönderen: Ayşegül »

Çevrimdışı ...

  • Arkadaş
  • Çalışkan
  • *
  • İleti: 590
  • Karizma Puanı: 177
Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #3 : 20 Ekim 2007, 23:34:55 »
teşekkürler.

Çevrimdışı (sibel)

  • (sibel)
  • Üye
  • *
  • İleti: 48
  • Karizma Puanı: 4
Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #4 : 29 Ekim 2007, 22:22:36 »
süper

Çevrimdışı happyman

  • Yeni Üye
  • İleti: 15
  • Karizma Puanı: 1
Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #5 : 31 Ekim 2007, 21:13:13 »
harika

Çevrimdışı Fîģũ®âtĩƒ

  • :)
  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 5.203
  • Karizma Puanı: 1637
Ynt: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #6 : 08 Haziran 2008, 00:21:27 »
esracım çok güzel örnekler teşekkürler bende serap kökten'in web adresını eklıyorum ; sanatçı kimdir ? ve başka eserleri için arkadaşlar bu linke bakabilirler ... http://www.sanatolye.com/ozgecmis.html

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
Ynt: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #7 : 28 Ağustos 2008, 23:33:21 »
teşekkürler arkadaşalr konuya ilginize ve halem teşekkürler bilgilendirme için 560a
çok çalışmak zamanı

medcezire

  • Ziyaretçi
Ynt: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #8 : 29 Ağustos 2008, 13:13:16 »
çok güzeller sağol paylaşımın için..

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
Ynt: Serap Kökten'e ait karışık teknik örn.
« Yanıtla #9 : 01 Eylül 2008, 04:25:28 »
ilginize teşekkürler  360a
çok çalışmak zamanı