Gönderen Konu: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti  (Okunma sayısı 31283 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
*Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« : 05 Aralık 2008, 13:38:51 »

arkadaşlar sanatçının kendi kişisel sitesine ulaşamadım fakat başka bir forumda paylaştığı bilgileri ve çalışmalarına ulaştım onları paylaşmaktayım sizinle


ARKADAŞLAR SAYIN ESENGÜL İNALPULAT FORUMUZU ZİYARET ETMİŞ VE ÖZGEÇMİŞİNİ BİZİMLE PAYLAŞMA İNCELİĞİNİ GÖSTERMİŞTİR KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUZ

Hepinize ve özellikle benimle ilgili bir sayfa açtığı için Esra'ya teşekkürler.
Bu güzel ve özel sanatımızı doğru bir şekilde tanıtmak ve öğrenci yetiştirmek amacıyla yola çıktım. Bu amaçla Ankara'da kendime ait "Ebru işliği" nde dersler vermekteyim.

Ankara'da ebru sanatını öğrenmek ve tanımak istiyenleri "EBRU İŞLİĞİ" ne bekliyorum.
Tunalı Hilmi Cad. Çelikler İş Merkezi 91/11 Kavaklıdere-Ankara

www.artmajeur.com/kirmizi


Öz geçmişim:
Burdur’da doğdum. Kimyager olarak,Portaş elektro porselen fabrikasında şef, ODTÜ Mimarlık Fak. Restorasyon A.B.Dalında Akademik Uzman ve Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğünde İpek Yolu Projesinde Restoratör-Araştırmacı olarak çalıştıktan sonra, iş yaşamı boyunca sürdürdüğüm sanat çalışmalarıma ve uzmanlık alanım olan boyalara ağırlık verdim. Ebru sanatını öğrendikten sonra bu sanatın tekniklerini ilerletmek ve tanıtmak için Ebru işliği açtım. Çalışmalarımı "Ebru işliği" nde sürdürmekte ve öğrenciler yetiştirmekteyim.

ICCROM Enstitüsü (1989-Tarihi Eserlerin Korunmasının Bilimsel Prensipleri) sertifika sahibiyim.
Türkiye Tenis Federasyonu 1999-2004 yönetim kurul üyeliği yaptım.
Kültür Bakanlığı “ebru sanatçısı” tanıtım kartına sahibiyim.
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümünde Ebru sanatı ile ilgili seminer verdim.
ODTÜ Mimarlık Fak. tasarım öğrencilerinin projesinde, 2008 yılı Vakıflar G.M. Su Yılı Ebru yarışmasında jüri üyesi olarak görev yaptım.
Avusturalya 4. lale Festivali Kapsamında ülkemizi ebru sanatçısı olarak temsil ettim.


Açmış olduğum sergiler;
2000-Ocak  İtalyan Kültür Merkezi-Ankara
2001-Mayıs  Sanat Sevenler Derneği-Denizli
2001-Kasım  Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi-Ankara
2002-Eylül  Vakıf Bank, Fuaye sergi salonu-Ankara
2003-Temmuz Vakıf Bankası, Atakule sergi salonu-Ankara
2004-Mart Pozitif Dans, sergi salonu-Ankara
2004-Kasım Vakıf Bankası, Atakule sergi salonu-Ankara
2004-Kasım Halk Bankası, Farabi sergi salonu-Ankara
2005-Nisan Konak Belediyesi Kültür Merkezi-İzmir
2005-Mayıs Kalkınma Bankası-Ankara
2006-Mart Vakıfbank-İstanbul
2007-Mayıs Vakıfbank-Ankara
2007-Eylül Ortaköy sanat galerisi-İstanbul
2008-Kasım Başkent Üniversitesi-Ankara




alıntıdırburdan


SU ÜZERİNDE RENKLERİN İZ.... LERİ

Bilinç altına atılmış sembolleri ve çevremizdeki güzellikleri ses ile ifade edilemeyince renk ve şekillerle anlatmayı tercih ederiz. Bu düşüncelerimizi de kağıda aktarmanın bir yolu ebru sanatının teknikleri ile dile getirilir.

Ebru sanatının yaklaşık 1500 yıllarında Türkistan’nın Buhara şehrinde doğup buradan İpek yolu ve göçlerle Anadolu’ya yayıldığı bilinmektedir.

Geleneksel sanatımızda kullanılan malzemelerin hepsi doğada bulunan maddelerle, el emeği ile hazırlanır. Renkli toprak ve minerallerin el taşı ile ezilip, sığır ödü ve su ile karıştırılarak elde edilen boyalar,kitreli su ile doldurulmuş tekneye, at kuyruğunun kılından yapılmış fırça yardımı ile damlatılarak ebru yapımına başlanır.Ebruzenler, kendilerine has teknikler ile şekil verirler.Tekne üzerinde oluşan boyalı yüzeye, kağıt yavaşca ve her tarafı boyaya temas edecek şekilde konur.Kağıt tekneden alınıp kurutulması ile ebrulu kağıt elde edilir.

Ebru sanatını uygulamak için çalışma ortamının ısısı ve temizliği, kitreli suyun yoğunluğu, boyanın su ve öd oranı ve bunların birbirleri ile olan ilişki çok önemlidir. Bu hassas dengeyi kurmak zaman, dikkat ve tecrube ister.

Elde edilen eserin tek olması ve kullanılan malzemelerin hepsinin doğada bulunan maddelerle, el emeği ile hazırlanması ebru sanatına ayrı bir değer katar. Ayrıca hareket eden su, pozitif iyonlar yaydığı için insanlar üzerinde olumlu etki yaptığı gibi yapılışının kısa sürmesi,renklerin dağılımı, yapanı ve seyredeni büyüleyip herşeyi unutturduğundan terapi özelliğide vardır.

Bir sanat eserinde bulunması gereken değerleri taşıyan, geleneksel ebru sanatına gereken önemin verilmesi, tanıtılması gerekmektedir. Bu amaçla çalışmalarımı kendime ait olan Tunalı Hilmi Cad. 91/11 Ebru İşliğinde sürdürmekteyim.

Esengül İNALPULAT



Ebru sanatında kullanılan malzemeler

BOYA: Renkli toprak veya metal oksitlerden elde edilir. Bu boyalar suda erimemeli ve yağ içermemelidir. Bazı yapay oksitlerde kullanılır.(Lahor çividi, Lök kırmızısı,is )

SU: Ebruda kullanılan sular, kireçsiz ve dinlenmiş olmalıdır.

KİTRE: Halk arasında geven adı verilen bitkinin(Astragalus) kökünden elde edilen sıvının katılaşmış halinden 30-35 gr tartılır. Her gece bir litre su ilave edilerek toplam beş litreye tamamlanır. Homojen bir şekilde eridikten sonra süzülüp tekneye alınır. Kitre yerine keten tohumu, salep, deniz kadayıfı, bey tohumu, İrlanda yosunu( Carrageenan) da kullanılır.

ÖD: Yüzey aktif malzemesi olan öd, büyük baş hayvanların safra kesesinden alınan sıvıdır. Boyaların kitre üzerinde yayılmasını ve birbirlerine karışmamasını, kağıda yapışmasını sağlar.

FIRÇA: Yaşlı at kuyruğundan alınmış kıllar, gül dalına bağlanarak yapılır.

KAĞIT: 1. hamur, samanlı gibi her türlü emici özelliği olan kağıt kullanılır.

TEKNE: Paslanmaz metalden yapılmış, isteğe bağlı olarak çeşitli ebatlarda olabilir. Genellikle 35 x50x5cm veya 25x35x5cm dir.

BİZ, BIZ, TEL: Paslanmaz metal telden yapılır.

DESTESENG (EL TAŞI) : Boyaları ezmeye yarayan mermer veya sert, taştan yapılır.

TARAK: Desen vermek için kullanılır. Tarak şeklindedir.


Boyalar


Astragalus(kitre bitkisi)


kitre


Öd


Fırça(Gül dalına sarılmış at kılı)


Fırçalar


Tekne


Bız veya Biz


Tarak

Ebru sanatını tanımanız için, bildiklerimi sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Daha önceki mesajımda malzemelerin neler olduğuna dair bilgi verdim.  Diğer arkadaşlarımız tarihçesini ve bu sanatın günümüze kadar gelmesinde katkısı olan sanatçılarımızdan bahsettiler. Bende deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.

Malzemeleri tanıdıktan sonra yapımına geçebiliriz.
Ebru sanatına başlarken çalışma yapacağımız ortamın ısısı 18 ile 24 derece arası olmalı, havada toz, yağ, alkol, stres gibi insan sağlığına etkiliyen unsurlar olmamalıdır.
Klasik tarz ebru yapımında kullanılan malzemeleri; ebru sanatçıları tamamen kendileri hazırlar ve tüm bu malzemeler çevremizde bulunan doğal maddelerdir.

Bu yazımda sadece boya hazırlama ile ilğili yazacağım. Daha sonra diğer malzemeleri sırasıyla nasıl yapıldığını sizlere aktaracağım.

Boyalar:
Metal ve toprak oksitlerden toz halinde alınıp, su ile macun kıvamına getirilerek ezilir.
Bu işlem 100 gram toz boya için en az 25 dakika ezilmesi gerekir. Bazı boyalar( metal oksitler gibi)daha uzun süre ezilmesi gerekebilir. Ezildikten sonra ana kavanozlara süzülerek aktarılır. Ana kavanozdaki boyaların kurumaması gerekir. Kullanacağımız zaman ana kavanozdan bir miktar alıp 5-6 damla öd ve su ilave edilerek ( her boya özelliğine göre öd ve su oranı farklıdır) kullanıma hazır hale getirilir.

Şimdi sıra diğer malzemelri hazırlamaya geldi.

Fırça:
Sert kıl olmalı o dönemlerde en uygunu at kılı olduğu için tercih edilmiş. Gül dalı ise kurudukça esnekleşen ve bakteri üretmeyen bir dal çeşidi olduğu için kullanılmış. Aynı boyda kesilen at kılları, sıvıya dayanıklı ip yardımı ile gül dalına bağlanır.

Öd: Büyük baş hayvanlardan alınan safra kesesi içindeki sıvı dikkatlice, şırınga ile alınır( içine kan veya yağ girmemeli). Alınan sıvı benmari usulu kaynatılır. Soguduktan sonra tekrar süzülerek soğutulur. Ezilmiş kullanıma hazır boyalarımıza damlatılır.

Kitre:
Halk arasında geven, çöven otu olarak bilinen bitkinin kökü çıkartılıp, bir kesici tarafından darbe vurulur, akan sıvı hava ile temas edince sertleşir, bir hafta sonra bu katılaşmış kitre toplanır. Aktarlarda bu malzemeyi çok rahatlıkla bulabilirsiniz.
Klasik tarz ebru çalışanların tekne boyları 35x55x5 cm. ölçülerindedir. Bu ebattaki tekne genelde 5 litrelik bir kitre alır. O yüzden daha fazla hazırlamamanızı tavsiye ederim.(fazlası buzdolabında saklanır. kullanırken oda ısısında olmalı)
Bir avuç 1. kalite kitre 30-35 gr tartılır, her gün kireçsiz su ilave edilerek 5 litreye tamamlanır. En az 5 kere süzerek tekneye boşaltılır.

Öd ve su ayarı yapılmış boya ile görsel test yaptıktan sonra, boyalarda hazır ise fırçaların yardımı ile boya serpilerek ebru yapımına başlanır.

Ebrunun yapımı bu anlatılanlar kadar basit değildir. Bu sanatta hep neden?, Niçinler vardır. Biraz sabır ve tecrübe ister. Malesef son zamanlarda yanlış bilgilerle yetişen ve hiç araştırma yapmadan öğrenen arkadaşlarımız bu sanatımızı tanıtmaya çalışıyorlar. Gelecek nesillere doğru bir şekilde tanıtmaya çalışalım.

EBRU FORMLARI

BATTAL(Tarz-ı kadim): Çeşitli boyaların fırça ile tekneye atılarak hiçbir şekil vermeden yapılır.
BÜLBÜL YUVASI : Battal formun,biz yardımı ile dairemsi şekil verilerek yapılır.
ŞAL : Battal , gel-git , tarak ebru üzerine biz ile se veya serbest şekil verilerek yapılır.
GEL-GİT: Battal form verdikten sonra,teknenin üzerinde bulunan boyaların bız yardımı ile yukarıdan aşağıya, sağdan sola doğru düz bir şekilde çekilmesiyle yapılır.
SOMAKİ : Gel-git,battal ebruya büyük damlaların(öd oranını fazla olan boya) atılması ile yapılır.
SERPME : Battal, gel-git, taraklı ebruya küçük damlaların atılması ile yapılır.
TARAKLI: Tarak şeklinde yapılmış tarak ile battal formdaki ebrunun şekillendirilmesi ile yapılır.
FANTAZİ (Buket,midye) : Taraklı ebruya biz yardımı ile es çizilerek yapılır.
HATİP: Battal zemin üzerine orantılı bir şekilde 4-5 sıra ve iç içe 3-4 rengin damlatılarak biz yardımı ile menekşe, yürek, taralı yürek, yıldız, papatya gibi şekiller verilmesi ile yapılır.
KOLTUK : Battal, gel-git, taraklı ebru üzerine boyutları 4-7cm civarında sık aralıklarla çiçek motifi ile yapılır.(Hüsn-ü hat levhaların koltuk denilen boşluklara yapılan desen)
ÇİÇEKLİ : Her hangi bir ebru form üzerine çiçek motifi ile yapılır.
HAFİF: Sulu kitreye atılan boyalar ile yapılır. Renkleri açık olur,hattatlar üzerine yazı yazmak için kullanır.
AKKASELİ: Arap zamkı(akasya reçinesi) ile yazı yazılmış veya şekil verilmiş kağıdı, ebru deseni verilmiş tekneye atılarak yapılır.
NEFTLİ: Çam nefti katılmış boya ile yapılır.
KUMLU: Kitrenin kirlenmesi sonucu, koyu kitrede yapılır.
KILÇIKLI: Boya damlatılır, boyaya dokunmayacak şekilde cam ile kapatılıp bekletilerek yapılır.
İSPANYOL: Teknede yapılan ebruyu kağıda alırken, belli aralıklarla sağa sola veya ileri geri hareket ederek yapılır.
ZER-EFŞANLI: Altın varak tozu ile yapılır.


Battal ebru. Esengül İnalpulat


Bülbül yuvası Esengül İNALPULAT


Gel-git üzeri somaki ebru Esengül İnalpulat


Battal üzeri karışık şal ebru Esengül İnalpulat


Battal üzerine düzgün şal ebru Esengül İnalpulat


Ters tarak üzeri şal ebru- Esengül İnalpulat


Gel-git üzeri tarak ebru- Esengül İnalpulat

Ebru sanatımız; özveri isteyen, hayata dair ne beklerseniz size cevap veren, sabretmeyi öğreten çok özel ve güzel bir sanatımızdır.
Ebruyu yaparken, sizin o anınızı yansıtır. O yüzden yaptığınız ebrular sizin karekterinizi yansıttığı gibi terapi özelliğide vardır aynı zamanda tek ( aynısını yapamazsınız) örnektir.
Ebru sanatında kullanılan malzemeler doğal olduğu için enerjisi olan ve yıllardır saklayabileceğiniz bir eserdir.


İstiridye ebru


Battal ebru üzerine çiçek ebru


Fantazi veya Buket veya tavusi ebru. Yurt dışında midye( shell) ebru olarak bilinir. Esengül İnalpulat


Dalgalı (ispanyol)ebru Esengül İnalpulat


Dalgalı (ispanyol)ebru Esengül İnalpulat


Dalgalı ebru Esengül İnalpulat


Battal ebru üzerine laleler. Esengül İnalpulat


Battal ebru üzerine ters laleler. Esengül İnalpulat


Neftli ebru üzerine Efsun çiçeği. Esengül İnalpulat


Ters tarak üzerine nilüfer çiçeği Esengül İnalpulat

Ebru sanatında kullanılan kitrenin bitkisi:
Astragalus adı ile bilinen, halk arasında geven veya çöven olarak bilinen bitki.





Bu bitki yamaçlarda yetiştirilir. Mayıs- Haziran-Temmuz aylarında, toprağın üst kısmından kök kısmına kadar yaklaşık 1,5- 2m. aşağı inilir, kök kısmı kazılarak topraktan dışarıya kök çıkartılır.Çıkartılan köklerin üzeri, bir bıçak yardımı ile çizilir, çizilen kısımdan bir sıvı akar. Akan sıvı hava ile temas edince sertleşir. Bir hafta sonra bu sertleşen (beyaz kemik gibi sert) kısımı kopartarak toplanır. Bitkinin kökü tekrar toprak ile kapatılır. Dört sene bu bitkiden bu yöntem ile kitre toplanır. İlk toplanan birinci ve en iyi kalitedir. Beyaz ve bej renklidir. 2.,3.,4. kalitelerin rengi kahverengi ve bejdir, zamk özelliği azdır.
Kitre, kozmatik sanayi, tekstilde aprelemede, ilaç sanayide, köylerde çıra yerine yakacak olarak, sahte salep olarak ve pasta-şekerleme sanayide kullanılır.


Esengül İnalpulat Düz tarak

Çift baskı tekniği: iki kere tasarlanarak yapılan bir teknik. Ebrulanmış kağıt, ikinci bir ebru deseni ile tekrar ebrulanır.




Esengül İnalpulat



Ebru sanatı, yoğunlaştırılmış su üzerine toprak toz boyalarla resim yapma sanatıdır. En eski süsleme sanatlarımızdandır.

İçinizdeki fırtınaların, sevinçlerin, aşkların suya yansımasıdır ebru...Su ve siz...Büyük bir aşkla atılan her boya damlası sizin gülümsemeniz yada o anınızdır...

Osmanlı imparatorluğunda Enderun mekteplerinde saray için üretilen ebru saray dışına taşıp buradan da Anadolu’ya yayılmıştır. Osmanlı döneminde devlet belgeleri ve resmi yazışmalarda zemin olarak kullanılmıştır ( ebru kağıdının taklidi yapılmadığı için) . Yazı pervazlarının süslemesinde, kitap ciltlerinin iç kapağı olarak kullanılan ve hat çalışmaları için zemin oluşturan ebru sanatının, avrupalı seyyahlar tarafından keşfedildikten sonra değeri iyice anlaşılmıştır.

Avrupalılar, ebru kağıdının üzerinde, mermerlerde bulunan damarların yer almış olmasından dolayı bu kağıda “mermer kağıdı”; Araplar ise damarlı kağıt anlamına gelen “Varaku’l mücezza” demektedir.

Bu sanatta kullanılan tüm malzemeler doğada bulunan maddelerle ve el emeği ile hazırlanır. Gül dalı ve at kılından fırça, suyun yoğunluğunu arttırmak için bitki kökünün zamkından kitre, boyaları su yüzeyinde tutabilmek için öd , boya olarak da toprak ta bulunan minerallerin, pigmen ve oksitleri kullanılmaktadır. Çok taşlı ve pis olmayan beğendiğimiz herhangi bir renkli toprak ile boyalarımızı kendimiz elde edebiliriz. Göreme'nin beyaz ve kirli beyazı, Sivas'ın koyu kahverengi, Kütahya'nın aşı boyası(kırmızı toprak) gibi. Bu nedenle, doğanın tüm güzelliklerinden yaralanarak ebru sanatını yapmak mümkündür.

Ruha huzur veren ve sabırlı olmayı öğreten bir sanattır ebru. Renklerin birbirleri ile geçişleri ve dansı, yüreğinizin götürdüğü yere götürerek sizleri mutlandırdığı gibi pozitif enerji yayan sıvının, sakinleştirici etkisiyle ebru yapanı ve seyredeni rahatlatır.


Esengül İnalpulat Çift baskı ebru




Esengül İnalpulat

Ebru sanatının ortaya çıkış yeri ve tarihine ilişkin kesin bir delil bulunmamaktadır. Ancak, köklerinin 9. ve 10. yüzyıla kadar uzandığı varsayılmaktadır. Bilinen o ki, bu sanat, kağıdın tarih sahnesine girmesiyle gelişmiştir.

-Çin'de liu-şa-cien (流沙箋),
-XII. asırdan itibaren Japonya'da suminagaşi (墨流し) ve beninagaşi (紅流し) isimleriyle sulu ortamda yapılan bir takım çalışmalar ebru sanatının yapıldığına işarettir.

XVI. asır ortalarında Mir Muhammed Tahir (میر محمد طاهر) tarafından Hindistan'da yapılmaya başlandığı rivayet olunan ebru sanatı, buradan İran'a ve sonra da İstanbul'a kadar yayılmıştır. Aynı yüzyılın sonlarında, İstanbul'dan Avrupalı seyyahlar tarafından kendi memleketlerine götürülen ebru kağıtları önce Almanya'da, sonra da Fransa ve İtalya'da mermer kağıdı veya Türk mermer kağıdı, hatta sadece Türk kağıdı adıyla tanınıp benimsenmiş ve oralarda da yapılmaya başlanmıştır. (1700 lerden sonra)

Zaman içinde İngiltere ve Amerika'ya da yayılan ebru kağıdı, her ülkenin sanat anlayışına göre bir başkalık gösterir. Bunda, kullanılan değişik malzemenin de rolü olmalıdır. Belgelenen en eski ebru örneği 16. yüzyıla aittir.

Kağıdın süslenmesinde, kıt'a ve levhaların iç ve dış pervazlarında, yazma ciltlerinde yan kağıdı olarak sıkça kullanılmıştır.

(Derman، M.Uğur Osmanlı Ansiklopedisi. C.11,s.189) Bazı alıntılar yapılarak yazıldı.

Bizim öz sanatımızı, diğer ülkelerde de ebru sanatına benzer çalışmalar yapılmaktadırlar.

Japonya'da tarihsel süreçte ebru tekniğine benzer bir teknik kullanılmıştır. Sumi ressamları, tuval üzerinde kullandıkları fırçaları temizlerken, suyun üzerinde biriken boyaları başka kağıda aktarmışlar ve "Suminagashi" adı verilen boyama tekniğini bulmuşlardır. Bilinen en eski suminagashi örneği 1112 yılına ait olan "Sanjuroku-nin Shu" adlı belgedir.
Metot olarak ebruya çok benzeyen bu sanat günümüzde hala yaşatılmaktadır. Ebru, Suminagashi gibi basit formlardan Hindistan, İran ve Türkler üzerinden günümüze kadar çeşitli değişimler geçirerek gelişmiştir. Desenler, içeriği ve manası olan soyut yapıtlar haline gelmiştir.

Avrupa'da ise, hazır sentetik boyalarla yapılmakta kitre yerine Carregen adındaki malzeme kullanılmaktadır. Şu anda bizdede bazı ebru sanatçıları bu malzemeyi kitre yerine kullanıyor. Hazır boya ile yapılan bu ebru çalışmaları, hava ve ışıktan etkilenerek solmaya başlamaktadır.

Desen ve fiğürler nasıl yapılırsa yapılsın ebru da diğer sanat dallarında olduğu gibi ortak paydasında doğayı yani her sanatta olduğu gibi tüm güzellikleri içinde barındıran, gizemli bir iç yolculuğudur.

Soyut çalışmalarımdan örnekler.





Ebru sanatını yaparken;
-O anki ruh halimiz,
-Ebru teknesi başında yaydığımız pozitif-negatif enerjimiz,
-Çalışma ortamında havakirliliği (siğara,duman), yağ ve tozun olup olmaması, aşırı sıcak-aşırı soğuk olması,
-Boyamızdaki su-öd oranları,
-Kıvamlaştırıcı sıvımızın (kitre veya carageene) ayarı çok önemlidir.

Bu şartların yanı sıra,
SABIR, SEVGİ, DİSİPLİN kesinlikle olaması gereken faktörlerdir.


Esengül İnalpulat

İSMEK usta öğreticisi ve ebru sanatçısı Ömer Faruk Dere’nin 192 sayfalık “Ebru Sanatı” adlı kitabı, gelenekli sanatlardan ebruyu tarihçesi, malzemeleri ve örnekleriyle anlatmaktadır.

Takriz yazısını Hikmet Barutçugil’in, İskender Pala’nın değerli cümleleriyle başlayan kitap, 4 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümdeki Tanım ve Tarihçe ana başlığı altında Ebru Nedir, Tarih İçinde Ebru, Yaşayan Ustalarımız şeklinde ara başlıklar, ikinci bölümde Alet ve Malzemeler ana başlığı altında Tekne, Kıvam Arttırıcılar, Öd, Boyalar, Fırça, Kağıt Ve Yardımcı Malzemeler şeklinde ara başlıklar, üçüncü bölümde Uygulama ana başlığı altında Ebru Uygulamaları, Gelenekli Ebru Formaları, Çiçek Ebrular, Akkase Ebrunun Yapılışı, Dalgalı Ebru, Ebrunun Kumaşa Uygulanışı, Uygulamada Karşılaşılan Güçlükler ve Çözüm Yolları şeklinde ara başlılar, dördüncü bölümde ise Ustalardan Örnekler bulunmaktadır. Çalışmalarından örnekler sunulan iki usta ise Necmettin Okyay ve Mustafa Düzgünman.





Osmanlı arşivinde bulunan kitaplarda ve belgelerdeki etiketler, ebru desenlerinin fotoğrafları olan bir kitap. T.İş Bankası yayınlarından

 Günümüze yeni kazandırılan ve belge niteliği taşıyan bu kitaptaki örnekleri incelediğimiz zaman ebru gelişim tarihçesinin de değiştiğini görüyoruz.


17.yy Kaplan Gözü Ebrusu, Süleymaniye Kütüphanesi yazma Bağışlar Albüm No: 4798, Dosya No: 26, Sayfa No:77

Kaplan gözü ebrusunun yapımı,
Birinci yöntem ve en sağlıklısı; 10 gr. Potasyum karbonat, 10 gr. Şap, 10 gr. toz soda su ile karıştırılıp eritilir. Bu karışımı istediğiniz boyaya karıştırın bu karışımlı boyayı, tekneye damlalıkla, biz ile veya fırça ile boya atılır.
İkinci yöntem ise kestirilmiş boya (boyaya limon damlatılır) fırça yardımıyla tekneye atılır.


Esengül İnalpulat Hollanda laleleri


Esengül İnalpulat


Esengül İnalpulat


Esengül İnalpulat Serbest manzara çalışmalarından Peri bacaları


Esengül İnalpulat


Esengül İnalpulat


Siyah gül, çift baskı tekniği


Esengül İNALPULAT)
Dalgalı ebru


Esengül İNALPULAT)
Karışık teknik


Esengül İNALPULAT)
Karışık teknik


Esengül İnalpulat) Ters tarak üzerine serbest çalışma


 (Esengül İnalpulat) Battal ebru üzerine nazar boncukları


  (Esengül İnalpulat) Buda serbest çalışmam


(Esengül İnalpulat) Battal ve şal teknikleri ile yapılmış papatyalar


Esengül İnalpulat


Esengül İnalpulat















« Son Düzenleme: 20 Ocak 2009, 18:02:11 Gönderen: ...:::£sra:::... »
çok çalışmak zamanı

Çevrimdışı ÕźℓЭМ¥ℓÐź

  • Tecrübeli
  • ***
  • İleti: 305
  • Karizma Puanı: 108
  • ÕźℓЭМ¥ℓÐź
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #1 : 05 Aralık 2008, 14:19:31 »
hocam bunlar harika,paylaşımınız için teşekkürler,gözlerimiz bayram etti.+1
♥♥♥♥♥♥
 ♥♥♥♥♥
   ♥♥♥
     ♥

Çevrimdışı A54

  • Uzman
  • *****
  • İleti: 1.632
  • Karizma Puanı: 448
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #2 : 05 Aralık 2008, 14:27:03 »
çok etkileyici çalışmalar... bilgi ve resimer için teşekkürler...
NE OLUR GİTME..

ÇÜNKÜ SEN,

GİTTİKÇE BANA BENZİYORSUN !!

Çevrimdışı Ak-deniz

  • Tecrübeli
  • ***
  • İleti: 484
  • Karizma Puanı: 322
  • Her şey daha güzel olacak
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #3 : 06 Aralık 2008, 00:00:25 »
hocam ebru hakında soru bırakmayacak bir araştırma. Teşekkürler.+1

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #4 : 06 Aralık 2008, 17:33:03 »
teşekkürler arkadaşlar konuya ilginize
çok çalışmak zamanı

Çevrimdışı =)DAPHNE(=

  • bilge keser
  • Arkadaş
  • Çalışkan
  • *
  • İleti: 633
  • Karizma Puanı: 198
  • ATAM...İZİNDEYİZ....
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #5 : 07 Aralık 2008, 15:54:07 »
Esra 'cım sen bir harikasın .çok heyecanlandım izlerken.bütün karizmalar senin olsun+++11111

Çevrimdışı fatma70

  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 1.687
  • Karizma Puanı: 487
  • Ressamın imzası; Yaptığı resimleridir.
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #6 : 07 Aralık 2008, 16:16:47 »
Paylaşımın için teşekkürler.+1 de benden canım
Resimler ister haberleri olsun,ister olmasın
Hepsi de ressamın elindedir, o elden çıkar.
                                               MEVLANA.

Çevrimdışı ...:::£sra:::...

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.764
  • Karizma Puanı: 2742
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #7 : 13 Aralık 2008, 21:20:44 »
bilgecim ve fatmacım teşekkürler konuya ilginize araştırmalarım devam etmekte buldukça yeni eserleri paylaşıyorum işte
çok çalışmak zamanı

Çevrimdışı ali bali

  • ...
  • Onursal
  • Çalışkan
  • *
  • İleti: 893
  • Karizma Puanı: 373
  • ...
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #8 : 13 Aralık 2008, 21:28:13 »
Harika bir paylaşım aynı zamanda değerli bir kaynak, teşekkür ederim Esra...+1
Ne olduysa ondan sonra oldu...

ezgi eda

  • Ziyaretçi
Ynt: *Esengül İNALPULAT*dan ebru ziyafeti
« Yanıtla #9 : 22 Aralık 2008, 07:26:26 »
 560a